1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Неділя серп. 20

Підсумки МКУ для учнів 2012 р.

PDF Друк E-mail

 

Підсумки VІ Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8–11 класів


28-31 березня 2012 р. Національний науково-дослідний інститут українознавства та всесвітньої історії проводив Міжнародний конкурс з українознавства за сприяння Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства соціальної політики України, Української Всесвітньої Координаційної Ради (голова Ратушний М.Я.), Західно-Української Асоціації «Спадщина України» (президент Квасниця І.Ю.), ПП «Інститут дерматокосметології доктора Ольги Богомолець» (головний лікар О.Богомолець, генеральний директор Л.Орєхова), спеціалізованої школи №41 ім. З.К.Слюсаренка м. Києва (директор О.Онаць), НВП «Картографія» (директор Р.Сосса), видавництва «Джура» (директор В.Ванчура), видавництва «Махаон-Україна» (директор О.Погребний, головний редактор Л.Слабошпицька), Українського агентства інформації та друку «Рада» (генеральний директор І.Похиталюк), мережі косметичних магазинів «Л’етуаль», «Брокард», «Бонжур».

Міжнародний конкурс з українознавства проходив у два етапи. І (заочний) етап – написання науково-дослідної роботи (НДР). На Конкурс було подано 814 учнівських НДР з усіх областей нашої держави, міст Києва та Сімферополя, Автономної Республіки Крим, Придністровської Молдавської Республіки, Республіки Башкортостан (Росія). Тематика учнівських робіт характеризувалася різноспрямованістю та багатоманітністю, яку розподілено за такими тематичними блоками:

– українська культура, мистецтво, звичаї та обряди як безцінне джерело пізнання української людини (203 роботи);

– українська мова як могутній фактор збереження генетичних особливостей буття, духу і свідомості українців  в сучасному інформаційному просторі (113 робіт);

– дослідження історичної спадщини України (102 роботи);

– Роль української літератури в духовному становленні української нації (87 робіт);

– особливості українського етносу (86 робіт);

– взаємозалежність природного середовища та буття українців (82 роботи);

– виховний ідеал українського народу. Розвиток освіти в Україні. Криза інституту сучасної сім’ї та шляхи її подолання (67 робіт);

– Україна і світове українство (50 робіт);

– світобачення і ментальність українців як вираз своєрідності і унікальності української природи, історії, культури, звичаїв та традицій (24 роботи).

За результатами рецензування науково-дослідних робіт та висновками комісії з відбору претендентів до ІІ (очного) етапу Конкурсу допущена 91 науково-дослідна робота.

Учасники ІІ етапу МКУ виконували письмову роботу з українознавства та захищали власні науково-дослідні проекти. Переможців Конкурсу визначали за підсумками усіх конкурсних випробувань: сумою балів, яку вони отримали за рецензію на НДР, за виконання письмових конкурсних завдань та публічний захист НДР.

В межах МКУ окремо від І та ІІ етапів Конкурсу проводились Інтернет-олімпіади: з українознавства для учнів 8-11 класів та з української мови для учнів 10-11 класів. Переможці також визначались для кожного класу окремо.


8 клас

Учасники ІІ туру виконували письмову роботу з українознавства, захищали власні науково-дослідні проекти, брали участь в Інтернет-олімпіадах з українознавства (учні 8–11 класів) та української мови (учні 10–11 класів). Переможців визначали за сумою балів, яку вони отримали за рецензію на НДР, за письмову роботу та захист дослідних робіт. Окремо визначалися переможці в Інтернет-олімпіадах. До участі в очному турі VІ Міжнародного конкурсу з українознавства за рішенням журі конкурсу було відібрано 23 науково-дослідні учнівські роботи (надалі – НДР): 21 робота учнів 8-х класів, 1 робота – 7-го класу і 1 робота – 6 класу. На захисті були представлені 19 НДР, 4 НДР не було розглянуто через відсутність конкурсантів з поважних причин. Учасники очного туру приїхали з 15 областей України.

Захисти НДР з українознавства учнями 8-х класів продемонстрували глибоку обізнаність конкурсантів, науковість і грамотність викладу матеріалу, вміле використання сучасних засобів унаочнення отриманих результатів, вміння підтримувати дискусію з іншими учасниками Конкурсу та науковцями (членами комісії).

Надзвичайно потужним був захист НДР на тему «Український голодомор 1932–1933 років в історії рідного краю» Шаправським А.О. (Рівненська обл.), який ґрунтовно висвітлив наслідки політики радянської влади, що спричинили голодомор на Україні у 30-ті роки, та розкрив історичний зв'язок життя свого краю із загальноукраїнським у цей період.Дарчук М.І. (Дніпропеьровська обл.) у НДР на тему «Ментальність українського козацтва за описами українських та іноземних авторів» показав цікаві факти і новітні підходи до висвітлення досліджуваної проблематики. Романюк І.С. (Полтавська обл.) у своїй НДР «Уявлення та вірування давніх українців про небесні світила та міфологічні божества» цікаво й оригінально проаналізувала спорідненість Всесвіту (макрокосмос) і людини (мікрокосмос), розглянувши накопичені українцями знання про різноманітні астрономічні явища та зв'язок цих явищ із земними подіями.

Наймолодший учасник Конкурсу – учень 6-го класу Ситник В.В.(Полтавська обл.) – під час захисту НДР на тему «Гривні як носії інформації про визначні історичні події України та як фактор для об’єднання українців» довів, що суто нумізматична тема може бути українознавчою. Захист цієї роботи викликав жваве зацікавлення мало дослідженою тематикою і продемонстрував не лише глибокі знання наймолодшого учасника Конкурсу, а й його прагнення поділитися з усіма своїми дослідженнями, за що він отримав першість у номінації «За волю до перемоги». Робота Пономаренко М.В. (м.Одеса) «Сімейні кулінарні секрети української кухні» вразила майстерністю і оригінальністю викладу інформації про харчування наших предків і сучасних українців, і конкурсантці була присуджена премія «За майстерність».

Цікавими були роботи Оксенчук М.С. (Волинська обл.) «Трудова міграція жителів села Глухи та її вплив на навчання та виховання дітей», Яковлєва О.В. (Одеська обл.) «Історія Свято-Миколаївського храму селища Овідіополь».

Конкурсанти дивували не тільки високим рівнем науковості власних досліджень, а й способом їх презентації. Комісією із захисту НДР учнів 8 класів були відзначені яскраві постери (Руденко К.С.), зібрані колекції монет (Ситник В.В.), власноруч спечені «сонечка» (Романюк І.С.), унікальні відео- і аудіоматеріали до пісні «Їхав козак за Дунай» (Рибак Є.І.),власним голосом озвучені пісні (Смаглюк Ю.В.), авторські вірші та елементи власного костюму до теми дослідження (Івончак Н.Д.) тощо.

Члени комісії визначили найкращу НДР – роботу на тему «Унікальність вилківських єриків та смоляних човнів», виконану колективом учнів 8 класу – Шевель Н.О., Діну М.Є.та Єрським В.О. (Одеська обл.). Робота має еколого-патріотичне спрямування, досить складна і об’ємна, спирається на власні спостереження учнів, опитування мешканців м.Вилкове, консультації з науковцями і майстрами-човнярами. За відсутності достатньої кількості наукових джерел конкурсанти зуміли зібрати і представити матеріал найкращим чином. Ця НДР є яскравим прикладом оригінального комплексного дослідження свого краю, що відповідає українознавчій методології.

Не менш цікавими й оригінальними були й інші НДР учасників очного туру Конкурсу, за що організатори і члени журі дякують конкурсантам.

За підсумками результатів усіх етапів конкурсу (сумою балів за НДР, за виконання письмових конкурсних завдань та публічний захист НДР) переможцями МКУ серед учнів 8-х класів стали:

І місце:

Ведмідь Жанна Вікторівна (Тернопільська обл.) «Новаторство в українській освіті (на прикладі педагогічної діяльності О.А.Захаренка».

ІІ місце:

Івончак Настасія Дмитрівна (Чернівецька обл.) «Народні прикраси та доповнюючі елементи народного вбрання українців Буковини»,

Руденко Катерина Сергіївна (Київська обл.) «Творчість Ніни Павленко – яскрава сторінка в історії кобзарського мистецтва України».

ІІІ місце:

Денисюк Марія Станіславівна (Черкаська обл.) «Виховний ідеал українського народу»,

Пушкаренко Юлія Афіногенівна (м. Чернівці) «Феномен скрині в українській культурі та на Буковині,

Романюк Іванна Сергіївна (Полтавська обл.) «Уявлення та вірування давніх українців про небесні світила та міфологічні божества».

Переможцями Інтернет-олімпіади з українознавства серед учнів 8-х класів стали:

І місце:

Руденко Катерина Сергіївна (Київська обл.).

ІІ місце:

Денисюк Марія Станіславівна (Черкаська обл.).

ІІІ місце:

Івончак Настасія Дмитрівна (Чернівецька обл.);

Ведмідь Жанна Вікторівна (м.Корсунь-Шевченківськ).


9 клас

У захисті науково-дослідних робіт взяли участь 17 учнів 9-х класів. Проблематика запропонованих досліджень різноманітна. Це і українські національні звичаї, обряди, зокрема, традиції народного вирізування та різьблення в архітектурі Чернівців кінця ХІХ–поч. ХХ ст., особливості українського рушника, української хустини, побутування веснянок на Старовижівщині, історія релігії та церкви в Асканії-Новій (1828–2012 рр.), аналіз творчості сучасних вчених, письменників, митців з окремих регіонів України тощо. У своїх виступах учасники конкурсу аргументували вибір теми, розкривали основні положення досліджень, їх висновки. Можна відзначити високий рівень науковості та грамотність викладу матеріалу, їх презентацій, вміння підтримувати дискусію з науковцями (членами комісії) – чітко і кваліфіковано відповідати на поставлені питання та вміло захищати результати НДР. Разом із науковою об’єктивністю представлені НДР засвідчують і виявлений в них потужний емоційний чинник, здатність учнів не лише осмислювати, а й «відчувати» єством свій матеріал, долучатися розумом і серцем до нетлінних скарбів українства. Це надзвичайно важливо з огляду на те, що українознавство – не лише набір певних наукових аксіом, методологій, а й наука любові, етики, життєтворення.

Науково-дослідні роботи учнів вирізнялися самостійністю наукового аналізу зібраних матеріалів, сумлінною систематизацією та класифікацією досліджуваних явищ, про що свідчать захисти робіт.

Члени комісії відзначили як найкращі такі науково-дослідні роботи:

Кравець Микола Андрійович (Херсонська область) «Історія релігії та церкви рідного селища (від лютеранства до православ’я) (1828–2012)»;

Дубняк Михайло Ігорович (м.Київ) «Розстріляне відродження: соціально-історичний аспект»;

Гончаренко Юлія Олександрівна (м.Донецьк) «Метод усної історії та усні історії дітей війни Донецької області»;

Посільський Дмитро В’ячеславович (Рівненська обл.) «Лірник Іван Верховець: повернення із забуття»;

Охріменко Юрій Володимирович (Рівненська обл.) «Карильйон – особливий ударний дзвоново-клавішний музичний інструмент»;

Влайко Андрій Михайлович (м.Чернівці) «Буковинські традиції народного вирізування та різьблення в архітектурі Чернівців кінця ХІХ – початку ХХ ст.».

Зокрема, М.Кравець у своєму дослідженні на основі історично-хронологічного, аналітичного, компаративного методів, систематизації та обробки тощо визначив дату заснування церкви в с. Асканія-Нова (1828 р.), простежив етапи становлення розвитку релігії й церкви в цьому селищі, причини її відсутності в селищі за радянських часів та показав роль і функції православної церкви у житті мешканців Асканії-Нової.

М.Дубняк з’ясував історичні передумови, причини виникнення «українського відродження» на поч. ХХ ст. та вплив творчої діяльності представників «розстріляного відродження» на три покоління українців, соціально-політичні і культурні процеси в Україні ХХ ст.

Ю.Гончаренко ґрунтовно та осмислено розкрила значимість методу усної історії, уточнила сутність самого поняття «метод усної історії», розглянула перспективність і величезний потенціал цього методу дослідження на прикладі зібраного матеріалу про дітей війни Донецької області.

Відрадним є зацікавленість молодого покоління маловідомими сторінками музичного життя та його представників в історії та сьогоденні. Так, особливість ліри як музичного інструменту, унікальність ліри Івана Верховинця дослідив Д.Посільський, а розвиток карильйонного мистецтва в світі й в Україні – Ю.Охріменко.

Ґрунтовний аналіз елементів вирізування та різьблення в архітектурі Чернівців ХІХ – ХХ ст. подав у своїй НДР А.Влайко. Зокрема, він проаналізував, які саме буковинські традиції народного вирізування та різьблення проявилися в архітектурі Чернівців ХІХ – поч. ХХ ст., виявив принципи застосування технічних прийомів вирізування та різьблення, узагальнив основні орнаментальні мотиви (композиції), які увиразнювали дерев’яні архітектурні деталі міської забудови і які були популярними на межі ХІХ – поч. ХХ ст.

За підсумками усіх конкурсних випробувань переможцями МКУ серед учнів 9-х класів стали:

І місце:

Шпіляк Анастасія Сергіївна (Тернопільська обл.) «Я доторкаюся до слова. О, Боже, освяти цю мить!» (Г.Костів-Гуска).

ІІ місце:

Гончаренко Юлія Олександрівна (м.Донецьк) «Метод усної історії та усні історії дітей війни Донецької області»);

Кравець Микола Андрійович (Херсонська обл.) «Історія релігії та церкви рідного селища (від лютеранства до православ’я), (1828–2012)».

ІІІ місце:

Влайко Андрій Михайлович (м.Чернівці) «Буковинські традиції народного вирізування та різьблення в архітектурі Чернівців кінця XIX – початку XX ст.»);

Дубняк Михайло Ігорович (м.Київ) «Розстріляне відродження: соціально-історичний аспект»);

Охріменко Юрій Володимирович (Рівненська обл.) «Карильйон – особливий ударний дзвоново-клавішний музичний інструмент»).

Дипломом за кращу науково-дослідну роботу нагороджений Посільський Дмитро В’ячеславович (Рівненська обл.), робота на тему «Лірник Іван Верховець: повернення із забуття»).

Переможцями Інтернет-олімпіади з українознавства серед учнів 9-х класів стали:

І місце:

Кравець Микола Андрійович (Херсонська обл.).

ІІ місце:

Ніколюк Тетяна Миколаївна (Хмельницька обл.).

ІІІ місце:

Голько Віталій Олегович (м.Львів).


10 клас

У захисті науково-дослідних робіт взяло участь 18 учнів 10-х класів. Захисти засвідчили високий рівень НДР, самостійність наукового аналізу зібраних матеріалів, їх систематизації та класифікації досліджуваних явищ. Вони відзначалися науковістю та грамотністю викладу матеріалу, вмілим використанням наочних матеріалів, вмінням підтримувати дискусію з членами комісії та іншими конкурсантами.

Тематика запропонованих досліджень досить різноманітна, предметами досліджень були історія міст і сіл, особливості світобачення і ментальність українців, національні звичаї, традиції, обряди й свята нашого народу, виховання й освіта, універсальність української культури, українська словесність тощо. Члени комісії, конкурсанти та їх наукові керівники з цікавістю заслухали виступи молодих науковців про історію села Пуків Івано-Франківської обл. (Т.В.Кучмій), символи у творчості українських письменників (Є.О.Випирайло), особливості різьблення на Поліссі (Б.В.Гайдим), значення творчості Дмитра Загула в літературі рідного краю (Т.С.Годованець), історію села Мала Березанка Київської області (Я.В.Гошва), традиції доглядання немовлят на Київщині (В.Ю.Гутник), українські народні пісні і балади на Донеччині (О.В.Джурик), про Т.Г.Шевченка як знавця народної творчості й етнопедагогіки (В.С.Дубіна), особливості народного обряду весілля на Поліссі (Д.І.Дулік), творчість українського письменника Валер’яна Поліщука (М.А.Кашпрук), виховання громадянськості у молоді та школярів Донеччини (Є.С.Клюєва), життя та творчість дисидента Дмитра Гриньківа (С.І.Малиш), мовне питання у публіцистичній спадщині Анатолія Погрібного (А.І.Москаленко), розвиток освіти у с.Штепівка Сумської області (А.В.Павлюченко), порівняльну характеристику українського та міжнародного законодавства з питань прав на працю молоді (Т.В.Пивоваренко), причини загибелі-протесту Олекси Гірника (Ю.Р.Савчук), про яскравого представника української перекладацької школи Сидора Сакидона (Н.В.Суха), особливості вишивального мистецтва на Криворіжжі (Т.С.Уривська).

За підсумками усіх конкурсних випробувань переможцями МКУ серед учнів 10-х класів стали:

І місце:

Суха Надія Володимирівна (Волинська обл.) «Сидір Сакидон як представник української перекладацької школи».

ІІ місце

Гайдим Богдана Володимирівна (Рівненська обл.) «Поліське різьблення як складова частина народної культури України (на прикладі робіт поліського майстра Василя Позніка»;

Клюєва Єлизавета Сергіївна (Донецька обл.) «Виховання громадянськості у молоді та школярів м. Добропілля Донецької області в умовах становлення української державності та громадянського суспільства».

ІІІ місце:

 

Кашпрук Марія Анатоліївна (Рівненська обл.) «Незгасна свіча Валер’яна Поліщука»;

Годованець Тетяна Степанівна (Чернівецька обл.) «Постать Дмитра Загула в літературі рідного краю»;

Москаленко Аліна Ігорівна (м. Київ) «На сторожі рідного слова (мовне питання у публіцистичній спадщині А. Погрібного».

Крім того, журі Міжнародного конкурсу з українознавства за поданням комісії із захисту НДР у 10 класі відзначило спеціальним дипломом Я.В.Гошву (с.Мала Березанка, Київська обл.) за найкращу науково-дослідну роботу (НДР на тему «Історія села Березанка ХVІІ – початку ХХІ ст.»), В.С.Дубіну (м.Рибниця Придністровська Молдавська Республіка) в номінації «За волю до перемоги» (НДР на тему «Т.Г.Шевченко – знавець народної творчості й етнопедагогіки»), Д.І.Дулік в номінації «За оригінальність наукового проекту» (НДР на тему «Із глибини народної обрядовості – до сучасності (На основі матеріалів дослідження народного обряду весілля у Поліському регіоні)».

Переможцями Інтернет-олімпіади з українознавства серед учнів 10-х класів стали:

І місце:

Харабара Алла Борисівна (Чернівецька обл.).

ІІ місце:

Москаленко Аліна Ігорівна (м.Київ).

ІІІ місце:

Годованець Тетяна Степанівна (Чернівецька обл.).

Переможцями Інтернет-олімпіади з української мови серед учнів 10-х класів стали:

І місце:

Москаленко Аліна Ігорівна (м.Київ).

ІІ місце:

Суха Надія Володимирівна (Волинська обл.).

ІІІ місце:

Гайдим Богдана Володимирівна (Рівненська обл.).

 

11 клас

У захисті науково-дослідних робіт взяло участь 18 учнів 11 класу. Географічна репрезентація конкурсантів: Дніпропетровська область – 1, Донецька – 3, Львівська – 2, Івано-Франківська область – 3, Рівненська – 1, Хмельницька – 1, Черкаська – 1, Київська – 2, Житомирська – 1, Чернігівська – 1, Полтавська – 1, Сумська – 1.

У наукових зацікавленнях цьогорічних представників 11 класу домінувала філологічна проблематика (і літературознавча (М.Дерев’янченко, Л.Семенко, О.Шершньова, Л.Чорнокожа), і мовознавча (А.Нікитчук, К.Приліпко, Ю.Ященко)). Змістове наповнення окремих робіт можна умовно співвіднести з рубрикою журналу «Українознавство»: «Людина і її справа» – це дослідження, присвячені видатним землякам – вченим, письменникам, музикантам, художникам, майстрам (роботи П.Головчака, І.Гошовської, Я.Харатон, С.Грицанюка, Л.Чорнокожі). Було зроблено цікаві спроби осмислити педагогічні проблеми, зокрема діяльність недільних шкіл на Рівненщині (Л.Добриднік), особливості виховання хлопчиків в Україні (А.Реєнт). Традиційна для Міжнародного конкурсу з українознавства тема весільної обрядовості оригінально розкрита у праці Я.Курбали «Легенди, родинно-побутові пісні та пісенно-обрядовий супровід весілля села Ладижинки». Це дослідження вирізняється самостійністю і високою культурою наукового оформлення, його захист комісія одностайно оцінила максимальною кількістю балів – 20. Викликали інтерес і видаються перспективними наукові розробки С.Глушановської («Дитяча лялька в УРСР і в незалежній Україні»), С.Кучеренка («Хата моя, біла хата…»), Д.Дрозда («Розвиток народної медицини на Поділлі»), С.Бойко («Чоловіки мого роду»).

Варто відзначити, що в очному турі VІ Міжнародного конкурсу з українознавства брали участь учні 11 класу, що були призерами Конкурсу і в попередні роки: С.Грицанюк, А.Нікитчук, Я.Харатон.

За підсумками усіх конкурсних випробувань переможцями МКУ серед учнів 11-х класів стали:

І місце:

Ященко Юлія Юріївна (м.Суми) «Пошуки нової оптимальної, доцільної та практичної правописної системи української мови»).

ІІ місце:

Курбала Яна Сергіївна (Черкаська обл.) «Легенди, родинно-побутові пісні та пісенно-обрядовий супровід весілля села Ладижинки»);

Нікитчук Анна Вікторівна (Житомирська обл.) «Словотерапія як психолінгвістична й мовнокогнітивна практика»).

ІІІ місце:
Грицанюк Сергій Олександрович (Івано-Франківська обл.) «Від самопізнання до самовираження (скульптурне обличчя Калуша в контексті українознавчого виміру)»);

Семенко Лілія В’ячеславівна (м.Полтава) «Риси «магічного реалізму» в творах В.Шевчука і Г.Гарсіа Маркеса (типологія романів «Дім на горі» та «Сто років самотності»)»);

Добриднік Лариса Вячеславівна (Рівненська обл.) «Духовна та художньо-естетична діяльність недільних шкіл (на прикладі роботи недільних шкіл Свято-Троїцької церкви та Свято-Покровського собору м. Сарни)»);

Головчак Павло Ігорович (м.Львів) «Борис Возницький – герой у битві з невблаганним часом»);

Гошовська Ірина Ігорівна (Івано-Франківська обл.) «Зенон-Володимир Петеш – український Страдіварі»).

Диплом за кращу НДР отримав Дерев’янченко Максим Олексійович (Донецька обл.), робота на тему «Народна топонімічна проза Великоновосілківського району Донецької області»).

Номінації:

Приліпко Катерина Вячеславівна (Чернігівська обл.) «Соціальні діалекти в романі Ліни Костенко «Записки українського самашедшого») – у номінації «За оригінальність наукового проекту»;

Харатон Ярина Ігорівна (м.Львів) «Бандуристе, орле сизий…» – у номінації «За популяризацію українського мистецтва».

Переможцями Інтернет-олімпіади з українознавства серед учнів 11-х класів стали:

І місце:

Нікитчук Анна Вікторівна (Житомирська обл.);

Грендей Наталія Миколаївна (Чернівецька обл.).

ІІ місце:

Глушановська Світлана Володимирівна (Донецька обл.);

Ященко Юлія Юріївна (м.Суми).

ІІІ місце:

Дрозд Дмитро Степанович (Хмельницької обл.).


Переможцями Інтернет-олімпіади з української мови серед учнів 11-х класів стали:

І місце:

Грендей Наталія Миколаївна (Чернівецька обл.).

ІІ місце:

Нікитчук Анна Вікторівна (Житомирська обл.).

ІІІ місце:

Добриднік Лариса Вячеславівна (Рівненська обл.).

Підсумком роботи Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8–11 класів стало нагородження переможців та учасників, яке відбулося 31 березня в Київському міському Будинку вчителя.

Дирекція ННДІУ висловлює щиру подяку Міністерству соціальної політики України, яке надало путівки переможцям конкурсу до Міжнародного дитячого центру «Артек» та Українського дитячого центру «Молода гвардія», спонсорам VІ Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8–11 класів за підтримку освітнього проекту «Міжнародний конкурс з українознавства для учнів 8–11 класів» та вагомий особистий внесок у справу національного виховання учнівської молоді:

Мельник Ларисі Федорівні, директору Київського міського будинку вчителя;

Богомолець Ользі Вадимівні, доктору медичних наук, професору, головному лікарю ПП «Інститут дерматокосметології доктора Ольги Богомолець»;

Орєховій Ларисі Сергіївні, генеральному директору ПП «Інститут дерматокосметології доктора Ольги Богомолець»;

– Ванчурі Василю Львовичу, директору видавництва «Джура»;

Квасниці Ірині Юліанівні, президенту Західно-української асоціації «Спадщина України»;

– Онаць Олені Миколаївні, кандидату педагогічних наук, директору спеціалізованої школи № 41 ім. З.К.Слюсаренка м. Киева;

– Похиталюк Ірині Володимирівні, генеральному директору українського агентства інформації та друку «Рада»;

– Соссі Ростиславу Івановичу, директору НВП «Картографія»;

Колективу Київського міського будинку вчителя за багаторічну співпрацю і підтримку освітнього проекту «Міжнародний конкурс з українознавства для учнів 8–11 класів».

Також організатори конкурсу висловлюють подяку зарубіжним учасникам інтернет-олімпіад з українознавства та української мови, які брали в них участь on-line: Носко Юлії з Башкортостану (Росія), Шевченко Тетяні, Зіміній Катерині, Гусар Поліні, Мірзоєвій Євгенії, Бурлак Дмитру, Заболотній Інні, Катеринській Ірині, Зоп Дмитру, Кіскіну Дмитру, Дубині Владиславу, Бордіян Марії, Марчук Артему, Візьмітіну Дмитру, Шептору Геннадію, Марчук Катерині, Пульбер Олександру, Бордан Олені з Придністровської Молдавської Республіки.


Зведені таблиці результатів конкурсу:

8 клас

9 клас

10 клас

11 клас


Зведені таблиці Інтернет-олімпіад з українознавства:

українські школярі

закордонні школярі


Зведені таблиці Інтернет-олімпіад з української мови:

українські школярі

закордонні школярі


Фотогалерея конкурсу

 

 
© Всі права захищені
test