1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Вівторок груд. 12

Українська освіта за кордоном: технології, необхідні для реалізації принципів Нової української школи

PDF Друк E-mail

Українська освіта за кордоном: технології, необхідні для реалізації принципів Нової української школи

24–25 серпня 2017 року в Українському державному центрі позашкільної освіти МОН України відбулася міжнародна конференція на тему «Українська освіта за кордоном», у якій від Науково-дослідного інституту українознавства взяла участь кандидат філософських наук старший науковий співробітник відділу освітніх технологій та популяризації українознавства Світлана Бойко.

Конференція відбулася з ініціативи загальноосвітнього навчального закладу І–ІІІ ступенів «Міжнародна українська школа», що вже упродовж 10 років об’єднує українців усього світу, які бажають здобути українську освіту, зберегти мову, традиції свого народу, та забезпечує реалізацію права громадян України на повну загальну середню освіту особам, які тимчасово або постійно проживають за кордоном та в Автономній Республіці Крим і м. Севастополі.

У роботі конференції відповідно до програми заходу, окрім освітян з України, взяли участь ще 33 педагоги, які представляли 8 зарубіжних країн: Австрію, Грецію, Італію, Іспанію, Португалію, Францію, Туреччину та Республіку Молдову, серед яких – 15 директорів навчальних закладів та культурно-освітніх центрів, 2 заступники директора, голова Українського педагогічного товариства (Українська школа «Ерудит», м. Відень, Австрія), голова Республіканської громадської організації «Розвиток української освіти і культури «Укрпросвіти» ім. Т. Г. Шевченка» (м. Бендери, Республіка Молдова), 10 учителів-предметників, 3 вчителя початкових класів та 1 вихователь дитячого садка «Рукавичка» (Українська недільна школа при товаристві «Українсько-Грецька Думка» , м. Атени, Греція).

Серед директорів навчальних закладів була присутня директор Української суботньої школи «Лідер» (м. Мурсія, Іспанія) Тетяна Швиденко, чия вихованка, учениця 11 класу Мирослава Ружицька, у цьому році брала участь у Х Міжнародному конкурсі з українознавства для учнів 8–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, захищала свою науково-дослідну роботу по скайпу і отримала перемогу в номінації «За ґрунтовне дослідження української діаспори».

Програма конференції була досить насиченою й різноманітною. Окрім виступів доповідачів щодо особливостей викладання українознавчих предметів в українських освітніх і культурних закладах за кордоном в умовах реформування української системи освіти, вона передбачала ще декілька інтерактивних ігор, проведення дебатів, час запитань до директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрія Кононенка, 2 майстер-класи, міні-квест та проведення 2 секцій на теми «Моделі методичних розробок для організації самостійної роботи екстерна» і «Урок-консультація в системі роботи суботньої школи».

Модератором конференції була директор ЗНЗ «Міжнародна українська школа» Людмила Іванова, яка керувала всією роботою освітянського заходу, що повною мірою відображав актуальність і необхідність появи нових освітніх технологій викладання українознавчих предметів за принципами нової української школи.

Під час доповідей порушувалися такі питання, як реформа загальної середньої освіти – Нова українська школа, міжнародна українська школа в умовах реформування, організація навчального процесу в українській суботній школі за кордоном, державний стандарт початкової загальної освіти і модельні програми, початкова освіта в Новій українській школі, оновлені навчальні програми для 5–9 класів, сучасні пріоритети української освіти за кордоном та ін.

У своєму виступі Світлана Бойко акцентувала увагу на тому, що дослідження сучасних освітніх технологій та методологічних підходів збереження української ідентичності в діаспорі через освітнє середовище є вкрай актуальним для розвитку та реформування української системи освіти.

Важливим чинником збереження української ідентичності підростаючого покоління української молоді є проведення Науково-дослідним інститутом українознавства під егідою Міністерства освіти і науки України Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Відповідно до наказу МОН України № 989 від 17 серпня 2016 року «Про затвердження Плану заходів Міністерства щодо підтримки закордонних українців у сфері загальної середньої освіти на 2016–2020 роки» завданнями Інституту українознавства є розробка програми та навчальних матеріалів з курсу «Українознавство» для суботніх та недільних шкіл й організація курсів підвищення кваліфікації для вчителів курсу «Українознавство» (дистанційна форма).

У рамках реалізації цього завдання науковець провела анкетування для освітян української діаспори з метою дослідження запитів українських навчальних закладів різних країн.

На завершення конференції відбулося обговорення плану дій та умов співпраці Міжнародної української школи зі школами-кандидатами для участі в міжнародному проекті «Нова українська школа в закордонних навчальних закладах» та співпраці МУШ з Науково-дослідним інститутом українознавства й українськими освітніми осередками за кордоном щодо обговорення та розробки програми та навчальних матеріалів з курсу «Українознавство» для суботніх та недільних шкіл.

 

Світлана Бойко, кандидат філософських наук, старший науковий співробітник відділу освітніх технологій та популяризації українознавства НДІУ


 
© Всі права захищені
test